Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Fångad av en Stormvind

Av Gunilla Olsson - 9 februari 2011 11:58

Jag har ett pågående krig med ett ventilationsutsläpp i närheten av min arbetsplats. Jag trodde för ca 1 månad sen att jag gått vinnande ur det.


De var då här och fixade ett annat utsläpp, vi drog en suck av lättnad. Nu skulle det äntligen bli en behaglig temperatur. Man skulle slippa klä på sig så mycket och inte behöva vira in sig i en extra sjal. Ja skratta ni, men jag har en sådan liggande på jobbet för att överleva dagarna.


Det som hände istället var att vindstyrkan i ”mitt” utsläpp ökade från kraftig till orkan. Vi försökte påpeka det för killen som fixade med det andra utsläppet. Det var helt orimligt enligt honom. Luften skulle inte kunna komma ut genom annat utsläpp istället. Han har säkert rätt, men ibland inträffar det orimliga och det började de facto blåsa avsevärt mer.


När papper åkte av skrivbordet och jag nästan höll fast i skärmen för att inte förlora den så tyckte jag att det hade gått för långt.


Jag och en händig kollega tog saken i egna händer. Ett hundratalvarv med en kraftig tejp kring gallret. Draget upphörde och vi kände oss som vinnare.

Taktiken höll tills i förrgår. Luften har lyckats leta sig ut. Börjar ni förstå kraften bakom dessa vindar när de sliter upp denna tejp för att snabbt kyla ner hela dess omgivning.


Värken i nacken började leta sig tillbaks, plötsligt nästan utan att jag själv märkte det satt jag än en gång med sjalen runt mina axlar. Huttrade utan att veta riktigt vad som hade hänt med min bekväma plats. Hade glömt bort det där utsläppet tills en kollega 10m bort kom över för att undersöka varför hon höll på att frysa till döds vid sitt skrivbord.


Mycket riktigt, mitt utsläpp var boven. Sträcker man upp fingrarna och känner efter inser man att man kan absolut föna håret där om man inte hinner hemma en morgon. Kallblåst ska ju dessutom vara så mycket mindre slitsamt på topparna.


Ett nytt försök med tejp inleddes men slaget är förlorat. Här behövs en ny taktik.

Ställningen för närvarande är Gunilla-Utsläpp 1-1. Jag ska fundera vad mitt nästa steg blir, men tro mig, fortsättning följer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Skapa flashcards