Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Sveriges offerlamm

Av Gunilla Olsson - 15 februari 2011 11:46

Nu har det hänt igen! Nu är det mest synd om Anna Book i hela världen ännu en gång. Ni ser ju hur bedrövad, uppgiven och förtvivlad hon är. Ingen i hela världen kan må sämre än vad hon gör.


  


Har hon riktig otur nu så har hon någon pressansvarig som dessutom kommer hitta detta inlägg och hon kommer än en gång få anledning att känna sig påhoppad och orättvist behandlad.


Jag tvivlar inte på att hon mår dåligt och har det jobbigt. Jag förstår bara inte detta orubbliga behov av att gråta ut i kvällstidningar om saken. Att så villigt ikläda sig offer-rollen är för mig helt obegripligt.


Det är bara att gratulera till ännu lite publicitet Anna. All heder åt dig som efter en genombrottslåt för 25 år sen fortfarande lyckas upprätthålla ett visst intresse kring din person, genom att vara otursförföljd och allmänt missförstådd.


Frågan är nu bara vad vår andra favorit hack-kyckling har att kontra med framöver. Kicki du tänker väl inte låta Anna komma undan med att leva i misär ensam? Åtminstone en falukorvsorgie eller dylikt måste väl finnas att berätta om.

 
 
Pernilla

Pernilla

15 februari 2011 21:40

Jag tror faktiskt inte anna känner sig kränkt. Möjligtvis har hon nämnt ordet i något sammahang och då tar kvälltidningjournalisterna vid och bekräftar offret anna. Inte för att hon nödvändigtvis är det, ett offer, utan för att de en gång krängt massor av nummer på temat. Varför inte sälja ännu fler tidningar på den penningstinna och inslagna banan? Min tillit till kvällstidningsjournalister är noll. Gunilla du ska aldrig tro på vad du läser i aftonbladet eller expressen. För övrigt är bliden photoshopad BIG TIME!

http://pillerillmittilivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Gunilla

16 februari 2011 06:43

Du har naturligtvis rätt Pernilla. Jag är också skeptisk till AB och Expressen när det kommer till kändisskvaller. Sportnyheter är de dock bättre på än de flesta stora dagstidningar så man får ta det onda med det goda.

Vad gäller just Anna Book dock så har hon absolut en färdig vinkel för dem att spinna vidare på men hon är inte sen att spä på den själv i olika sammanhang. Det lilla jag såg av henne i soundbites och intervjuer under "Vem vill vara med i en japansk tv-show" tex så talar hon om sig själv i samma termer. Jag satt vid bordet brevid henne på Clarion vid tillfälle och tongångarna var då rätt lika också. Det är otroligt mycket gnäll och tycka synd om.

Kicki D var på Skavlan och efter en tycka synd om intervju så ville hon med alla senare gäster föra samtalet tillbaka till stackars henne som är singel osv. Det går inte att skylla enbart på kvällstidningarna. Det är något som är skevt med dessa kvinnors självbild som gör mig frustrerad.

Med andra ord, jag förstår att både bild och text är vinklad men jag står fast vid att jsg är trött på hennes offerroll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards