Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Blogg comeback!

Av Gunilla Olsson - 30 maj 2011 08:17

Ledsen för oplanerad tystnad hela helgen här. Ibland finns det tydligen inte tid att plita ner några rader.


Men om ni tror att det åsamkar er besvär tänk då på vad det gör med mig. Resultatet är en hjärna på overload som snart kommer överhettas och drabbas av konstant härdsmälta om den inte får lätta på trycket.


Listan över tänkbara inlägg är så lång att där finns bloggmaterial för ett par veckor framåt. Helt ohållbart eftersom det dagligdags dyker upp saker i behov av att uppmärksammas så här kommer en nödlösning.


 

Morgonens reflektioner i korthet:


Finns inte många låtar som känns så malplacerade en måndagsmorgon som The Cures "Friday I'm in love"


Anders i Järfälla tycker att idioter som stormar fotbollsplaner under match borde få vara med på spelarnas träningar och mingla lite som en lösning på huliganism. Jag tycker att Anders måste vara i särklass en av landets mest naiva individer.


Tatueringsfärger har diskuterats i morronsoffan. Tatueringar är ett spännande fenomen. Jag har aldrig sett en snygg arm och tänkt "skulle den inte se ännu bättre ut med en tatuering?" Nej det är sällan en förbättring.


Tyskland avskaffar nu alla kärnkraftverk efter katastrofen i Japan. När drabbades senast Tyskland av jordbävning och tsunami? Alternativ till kärnkraft är jag helt för. Onyanserade beslut fattade pga obefogad rädsla är jag helt emot.


Martin Stenmarck förställer rösten i introt på sin nya singel. Den är märkbart hes och ska antagligen uppfattas som sexig men låter mest onaturlig. Min 5-åriga brorsson med artistdrömmar gör samma sak, försöker låta cool med basröst. Ganska kul och gulligt när han gör det, lite mer märkligt när Martin gör det.


En annan vinkel i ett sådant blogginlägg hade kunnat vara Phoebe i Vänner som låter som bäst när hon sjunger med kraftig förkylning och i ren desperation slickar andras glas i jakt på baciller. Är det det Martin har gjort?


Feminstier rasar över Gillettes guide till mammor som ska lära sina flickor att raka benen. Feminister är roliga på det sätt att de aldrig svåra att få att rasa. Har själv inga åsikter om guiden då jag inte sett den, men stackars de som aldrig får uppleva nyrakade ben mot renbäddade lakan.


Det var skönt att få ur mig. Tack för visat intresse!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards