Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Topp 3 under några timmar i Saltis

Av Gunilla Olsson - 4 juni 2011 16:27

3. Ingen kan beskylla mig för att vara djurvän, men till och med jag kunde uppskatta att se Zorro som en kalv på grönbete, när han fick slänga sig i vattnet i jakt på en röd gummiring. 


        


2. Världens äckligaste varmkorv till trots så blev den lilla glasskiosken en snabb favorit då den stod för dagens spänningsinslag.


Ni förstår min vän A


 

bestämde sig för att hennes hund behövde lite skugga och tog på sitt vanliga manér saken i egna händer och fällde upp ett parasoll.


Ca 30 sek senare stod det klart varför de alla varit ordentligt ihopfällda. Då kom nämligen nästa vindpust och jag hann knappt få upp kameran för att säkra bildbevis av händelsen.


 

Jag var mycket nöjd med att få en bild på ena hörnet innan det sjönk för evigt.


Det visade sig vara rätt grundt dock och efter en volt i vattnet gjorde det sig synligt än en gång.


 

Vi satt kvar i godan ro och låtsades som ingenting. Ryckte medlidsamt på axlarna åt det båtfolk som trodde sig ha hittat en ledig plats att lägga till innan de upptäckte pinnen och insåg att de fick leta vidare.


Först när vi hörde de unga korvkioskansvariga killarna i förtvivlan ringa sin chef och försäkra att de visst fällt in alla parasoll ordentligt och inte hade någon aning om hur det gått till, kände vi att det var dags att röra på sig. 


1.Aquas barhäng på bryggan roade oss enormt genom att framstå som en parodisketch hämtad ur Solsidan. Kombinationen backslick, marin-inspirerade kläder och stora solglasögon togs till helt nya höjder.


Hade gärna fotobevisat det också men de verkade ta sig själva på fullt allvar och då kändes det aningen oartigt att insunera något annat. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards