Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Mitt jag som bloggerska

Av Gunilla Olsson - 20 juni 2011 08:26

Satt på ett möte igår med dator i knät och hade lovat att anteckna och försöka sammanfatta mötets innehåll för en kommande artikel.


Jag vet inte hur många som skämtsamt frågade om jag livebloggade, om anteckningarna skulle läggas upp här senare och dylikt.


Jag vill först och främst klargöra att jag absolut inte tog illa upp, anklagar inte heller dessa personer för brist på originalitet då de skämtade på samma vis. Det var helt klart sagt med glimten i ögat och jag är glad att folk läser vad jag har att skriva överhuvudtaget.


Det väckte dock en fråga. Är det bloggare jag främst är nu alltså? Är det min nya identitet i möten med människor? Det här är inga främlingar, sådana läsare vet jag inte om jag har så många, snarare bekanta.


Jag har i så många år varit lärare, det är jag inte nu längre och ingen, knappt ens jag, vet väl vad jag egentligen jobbar med nu för tiden. Kanske öppnar det upp för det enklare epitetet bloggare.


I mitt egna huvud har jag en blogg, att vara bloggare känns som något helt annat. Kanske behöver jag tänka om.

 
 
Ingen bild

C

20 juni 2011 13:50

Jag vet vad du jobbar med. Du säljer något... jag vill säga teknik och programvaror. Och servrar. Eller du hjälper andra att sälja det. Ungefär så. Du är en teknisk säljassistent.

Gunilla Olsson

20 juni 2011 14:00

Skrattar.. som sagt, det är ingen som riktigt vet. Men visst du rör dig inom rätt bransch åtminstone och slutmålet är ju sälj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards