Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Bagdad-Bob

Av Gunilla Olsson - 8 november 2011 10:54

Jag vet att han inte har något val. Han måste prata om vilket stort förtroende han känner att han har i partiet. Carin Jämtin måste säga att de vinner valet 2014. Det är enda sättet att ingjuta hopp i en sargad organisation men att lyssna på Juholt ta på sig ansvaret och men ändå skjuta det ifrån sig är direkt plågsamt.


Aftonbladet citerar honom idag som följande:


 


Jag kan bara tolka det som att siffrorna sviker för att han inte får prata politik. Vem menar då Juholt det är som hindrar honom från det? Är det inte hans egna klantighet som gör att hans parti är ständigt upptagna med att släcka bränder istället för att prata sakfrågor? I mina öron låter detta som en offermentalitet.


Det mest komiska eller tragiska i sammanhanget är att det största mest publika tillfället att prata politik och debattera med Reinfeldt på i år tackade Juholt nej till. Han ville nämligen inte stå på samma sida rummet som andra folkvalda. Att respektera väljarna nog för att delta vid varje tillfälle att disktuera politik tycker jag borde vara en självklarhet och klart överordnat barnsliga utspel.


Jag är ledsen Juholt. Men du har precis samma chanser att prata politik på som alla andra. Frågan jag ställer mig är om det bortom alla rökridåer finns någon politik ens att lyfta fram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards