Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Nu!

Av Gunilla Olsson - 5 mars 2013 22:30

Känner ni igen den här tjejen? Min vän A trånade över henne i flera år, när vi båda slaviskt följde dåtidens hetaste serie, Skilda Världar.

 

 

 


När hon sen bestämde sig för att bli musiker, bestämde vi oss för att ge henne en chans även där. Hennes skiva "Vad jag vill och lite till" som släpptes 1999 har följt med mig sen dess. Jag kommer på mig själv med att nynna på de trallvänliga melodierna och i tid och otid dyker texterna upp när helst de behagar.

 

Idag satte de ord på min frustration när resultat sällan kommer i samma sekund som man själv bestämmer sig utan kräver visst tålamod. Jag kände mig som en 3åring när jag otåligt stampade med foten och började sjunga på hennes sång "Nu!" 

 

Jag vill ha långa ben i snygga skor 
Jag vill ha sommar hel året om 
Jag vill ha städat hemma där jag bor 
och champagne 
Jag vill det 
Jag vill kunna köpa vad jag vill 
Jag vill se att tomten faktiskt finns 
Och min man ska vara avdragsgill 
och lite till 


Och jag vill ha allt Nu Nu Nu 
Vill ha det nu 
Nu Nu Nu ge mig det jag vill ha nu 
Gör sen till Nu Nu Nu 
Ge mig Ge mig Ge mig Nu 


Jag vill leva i tvåtusen år 
Tala flytande alla språk 
Jag vill ha större bröst och smala lår 
mer champagne 
Jag vill det 
Jag vill bada utan bli blöt 
Under ett vattenfall i mitt kök 
Och jag vill gärna vara sockersöt 
och lite till 
Jag vill det vill ha det 


Och jag vill ha allt Nu Nu Nu 
Vill ha det nu 
Nu Nu Nu ge mig det jag vill ha nu 
Gör sen till Nu Nu Nu 
Ge mig Ge mig Ge mig Nu 


Det är väl inte mycket det lilla jag begär 
Jag står för det jag tycker 
Vill ha allt nu och här 


Och jag vill ha allt Nu Nu Nu 
Vill ha det nu 
Nu Nu Nu ge mig det jag vill ha nu 
Gör sen till Nu Nu Nu 
Ge mig Ge mig Ge mig Nu 


Jag vill bara göra sånt jag vill 
Leva bara på att dricka vin 
Jag vill aldrig mera sitta still 
Kunna översätta till latin...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards