Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Coop Haninge fyller Friends arena

Av Gunilla Olsson - 6 mars 2013 21:18

Har Friends haft svårt att få sålt alla biljetter till lördagens final i Melodifestivalen eller har Coop i Haninge bara fått hybris när de investerade i en massa biljetter de tävlade ut i ett sällan skådat sömnigt butiksjippo?


I min facebook-feed ser jag vän efter vän bland haningeborna som alla står glatt med två nyvunna biljetter i hand. Själv var jag ju inte nämnvärt intresserad av att gå så jag masade mig dit först när svägerska M ringde om förstärkning och tyckte jag skulle låtsas inte känna min bror Ö och hans son, och ställa upp och tävla mot dem för att garantera en säker vinst till familjen.


Jag åkte dit och hann inte mer än genom dörren innan sonen N "blew my cover" och kom springande. De hade redan på egen hand lyckats vinna resterande biljetter så att de kunde gå hela familjen.


Det var idel bekanta ansikten på det där podiet tävlandes om biljetter. Ett mer engagerat evenemang hade kanske gjort att man nöjt sig med att tävla en gång och sen gå. Men det var uppenbart hur gärna de ville bli av med de där biljetterna och hur länge sen de själva slutade bry sig. Jag tävlade även jag och vann två för att sen se min bror M med fyra döttrar och fru i släptåg släntra in. Helt utan att skämmas tog han två av barnen upp på podiet. Jodå de tre skulle tävla mot varandra. Nu blev det kanske mer uppenbart än konferencieren kunde låta passera utan kommentar. Han började skratta och pekade mot vår samling människor och sa sig inte riktigt veta vad som pågick men att det kanske inte var riktigt så här det var tänkt. Tävla fick de ändå och fick de där två biljetterna som stod på spel. 


Ja svåger C hann med en vinst också innan de stängde igen för dagen och syster C som precis svängde in på parkeringen fick snöpligt nog inte tävla. Nu fanns det biljetter så det räckte åt henne också i de gemensamma vinsterna så ingen större förlust. Ja så kan det bli när familjens kontaktnät är stort och effektivt och vi är fostrade av en mor som vet hur man använder armbågar när lämpligt är. 


Ledsen om vi tedde oss fräcka Coop men ni gjorde det lite för enkelt för oss. Om det är någon tröst kan jag meddela att jag införskaffade yoghurt, ägg, och två sorters bröd hos er innan hemfärd. Där snuvade ni ICA Maxi på de 82kr, så vi kan väl kalla det för en win-win idag? 



 
 
Ingen bild

C

7 mars 2013 12:10

Tack för biljetterna U och C! Bra tävlat, ska bli kul att se om vi får sitta på samma läktare allihop =). Kommer du ihåg hur vi planerade att hylla Ola Salo Gnill? Undrar hur vi kan höja glamfaktorn på lördag lite... inte så i alla fall

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards