Alla inlägg under mars 2013

Av Gunilla Olsson - 1 mars 2013 22:53

Nedan visa av Astrid Lindgren är en av mina absoluta favoriter. Jag och lillasyster S satt en dag i bilen och lyssnade på den på repeat och skrattade så att vi grät. Denna lilla övermodiga tjej som med så gott självförtroende och övertygande resonemang rationaliserar sin totala brist på aktivitet och effektivitet. Man bara måste älska henne!




Som vuxen kommer man inte riktigt undan på samma sätt. Jag hade en hel hemmakväll planerad och i min enfald trodde jag att det betydde viss effektivitet. Så blev det inte riktigt, men vilosam får man nog ändå påstå att den varit. 


Jag trallar glatt...


"i morrn då ska jag knoga hela gusslånga dan, ja,
oj, oj, oj, vadjag ska gno.
Ja, för ser du, därför så måste jag
ta det lite lugnt idag, jo,
för just idag mår jag inte bra,
jag gör det helst en annan dag.
"


och kan bara hoppas att det fungerar även för mig. 



Skapa flashcards