Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Tillbaka på ruta ett

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.


Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med komplimanger. Jag skulle bli blond och sommarredo.


Smällde till med en blekning på 2-4 nyanser. Det borde räcka till för att ge sommarkänsla. Riktigt så blev inte resultat. Ljusare javisst, men inte ljust nog och för mycket koppartoner.


Friskt vågat hälften vunnit, vi kör en blekning till. Får ni någonsin samma infall så får ni hoppas ni har en kompis som hindrar er. Min vän K är inte av den kalibern. Hon hejade glatt på och vi gjorde ett andra försök. 


Jag har experimenterat med färg då och då förr helt utan större missöden. Vi kan väl konstatera att min nybörjartur är slut. Den gula nyans på hår som mötte mig i spegeln önskar jag ingen annan.


Jag kunde inte ens gå in på ICA Maxi imorse för damagecontroll. Jag har inga problem att gå in där i svettiga träningskläder helt ofixad, men denna nyans, jag var tvungen att dra gränsen där. Min vän K fick agera ombud och några telefonsamtal och MMS senare kom hon ut med famnen full av ammunition. 


Ja slutet gott allting gott. Två blekningar och en färgning på mindre än ett dygn. Bortsett från en något ömmare hårbotten får man nog påstå att jag är tillbaka precis där jag började. Kanske inte blir en blond sommar. 

 
 
Ingen bild

AL

10 maj 2013 21:17

Ahhahahaaaaaahaha! Och ja, ett så rått skratt kan man tillåta sig bara om man gjort precis samma misstag och gått sommaren till mötes obeskrivlig gul-orange istället för gyllenblond. Två gånger.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Av Gunilla Olsson - 1 maj 2013 23:25

Det här med att vi har en partipolitisk helgdag i Sverige. Är inte det så djupt odemokratiskt det kan bli?   Sitter och scannar av dagens nyhetsflöde och suckar över de förutsägbara tröttsamma 1 maj-rubrikerna. Vilken charad det är varje år. Men ...

Skapa flashcards