Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Ofrivillig sovmorgon

Av Gunilla Olsson - 10 mars 2011 08:54

Det händer ibland om än väldigt sällan att jag försover mig. Idag var en sådan dag. Egentligen avskyr jag det men det har helt klart sina fördelar så imorse passade jag på att njuta av misstaget:


Fördelar med att försova sig 1h och 16min:

1. Det är ofantligt mycket ljusare ute och man kan nästan lura sig själv till att tro att man är uppe frivilligt.

2. Man kan strunta i att bädda sängen med gott samvete.

3. Man bryr sig inte så mycket om tiderna inte riktigt klaffar som de ska i byten osv. Man är ändå så sen att det inte gör någon större skillnad.

4. Det är helt annat folk ute och rör på sig. Folk som i allmänhet har lyxen av att se mer utvilade ut än de jag vanligtvis ser. Gör att det nästan känns som en annan resa än den man vanligtvis gör.

5. Arbetsdagen känns otroligt mycket kortare.


Kanske ska testa på det oftare, att chefen retsamt hälsar på mig med god middag kan jag leva med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards