Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Ironi

Av Gunilla Olsson - 12 mars 2011 07:40

Jag gillar Ironi! Jag tycker att livet är fullt av det och det får mig allt som oftast att skratta.


Jag gillar att Sveriges Mästerkock presenteras av Arlas smaksatta vispgrädde. Jag gillar att de mest engagerade miljö- och fairtradeaktivisterna så gott som alltid är rökare och stöttar en vidrigt smutsig industri. Jag gillar att den arga insändaren av en vegetarian i gårdagens Metro gjorde mig så sugen på kött att jag var tvungen att för första gången på länge köpa hem några stora biffar som nu ligger i kylen. Jag gillar att "Americas funniest homevideos" de facto är det tråkigaste programmet i hela TV-tablån.


Hur kan detta program ha överlevt Youtube? Det är för mig ett stort mysterium. Ska kanske sägas att jag inte sett det på säkert 10 år eller så men idag var det nära ögat. Min TV stod på ljudlös här och jag tittade snabbt mot den och insåg att det börjat.


Bytte så snabbt jag bara kunde. Ja jag erkänner, jag hann se kvinnan som halkade på en blöt sten. Men jag lovar, jag skrattade inte! Drog inte ens på munnen! Jag är hemskt ledsen om de hann registrera min box som en aktiv tittare på detta program. Jag kan inte nog uttrycka min stora motvilja mot att bidra till tittarsiffror som får den stackars förvirrade programansvariga på kanal 5 att tro att det faktiskt finns folk som gillar det, tittar på det och vill se det i tablån. Får det ny en säsong med dessa stigande siffror får jag ta på mig den skulden. Svenska folket, FÖRLÅT!

 
 
Anja Olergård

Anja Olergård

12 mars 2011 15:39

Jag antar att det är slut mellan oss då. Jag älskar AMF! Efter två avsnitt på raken (ibland har man sån tur!) är jag helt trött i magen av allt skrattande. Min enda brasklapp är att allt inte är kul, verkligen inte kul, men nog mycket för att jag ska älska det. Folk som ramlar -- obetalbart.

http://ueberserioest.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards