Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Olgas första visit

Av Gunilla Olsson - 7 maj 2011 14:09

Jag fick ett samtal i veckan att jag skulle få en ny städerska. Min förra var duktig på själva städandet, hon var lite sämre på almanackan och dök upp lite när hon kände för det.


Jag vet inte om jag är kräsen men jag ville helst ha någon som kunde kombinera egenskaperna. Alltså kunna hålla rent men också hålla koll på datum. Svaret blev Olga. Hon dök upp på helt rätt dag igår och det ser välstädat ut så det bådar än så länge gott.


Min lillasyster U hade med Olga på sin potentiella namnlista till bebben som vägrar komma ut. Det är ett jättegulligt namn som jag och U dessutom döpte hennes undulat till en gång i tiden. Jag frågade om det var till minne av detta, det var det tydligen inte och frågan uppskattades inte till 100%.


Nu när bebben skulle komma att dela namn med både undulaten och min städerska så har jag tydligen förstört det namnet och det finns inte längre på listan. Det var aldrig min mening. Jag sa till lillasyster U att vi kunde hålla isär Olgorna i vårt liv genom att kalla dem lilla och stora Olga, samt undulaten Olga, men hon ville ha namnet helt för sig själv. Sån är hon lillasyster U.


Med tanke på hur vi i familjen kollektivt är ansvariga för döden på undulaten Olga så kanske det var lika bra. Det är en story vi sparar till en annan dag.

 
 
Ingen bild

barbro

13 maj 2011 00:32

Vad!!!! Ursäkta mig men enligt min mening fick Olga det bästa liv en undulat kan drömma om.
Hon talade ju alltid om vad hon ville och då fick hon det.

Gunilla Olsson

13 maj 2011 08:34

Förvisso, men hennes last blev hennes död och det var vi som introducerade henne för den. Innan dess var hon lyckligt ovetandes om vad hon missade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards