Alla inlägg under februari 2011

Av Gunilla Olsson - 12 februari 2011 10:10

Jag ska till Gävle imorgon och då plan a föll igenom stod jag plötsligt utan bil. Ringde min pålitlige storebror M och frågade om jag möjligtvis kunde låna en av hans bilar.


Fördelen med min bror förutom hans väldigt generösa och tjänstvilliga sinne är att han tar betalt i barnvaktstimmar. På något vis tror han då att vi har ett ge och ta förhållande som gynnar oss båda.


Vad han inte fattar är att resultatet av denna deal är att jag inte bara får en bil när jag behöver det som bäst utan faktiskt också får en goskväll med hans 4 helt fantastiska småtjejer.


Jag vinner på alla tänkbara sätt och han är grundlurad!


Det enda lilla bakslaget är att han bor i Haninge och jag behöver ta mig dit för att träffa både tjejerna och hämta upp bilen. Trodde jag i alla fall tills hans dotter C precis ringde och frågade när och var de skulle hämta mig.


Jag säger bara, M du är dubbellurad!

Av Gunilla Olsson - 11 februari 2011 18:56

Jag vet att det varit på tok för mycket fokus på vädret de senaste inläggen. Jag kan dessvärre inte låtsas som att det inte irriterar mig men nu ska ni få slippa höra om det.


Inte för att jag plötsligt ser livet från den ljusa sidan och njuter av det vackra landskapet snön skapar. Snarare för att jag äntligen lyckats ta mig hem och nu inte tänker gå utanför dörren förrän jag absolut måste, om ett dygn eller så.


Ok, jag kanske råkar njuta om jag någon gång råkar gå förbi fönstret, men det är då inget ni får hålla emot mig. Det är bara för att det är ett fönster och 7 våningar emellan mig och snön.

Av Gunilla Olsson - 11 februari 2011 18:45

Sossarna gjorde sitt bästa för att få mig att flytta i många års tid. Nu har vi äntligen blivit av med dem men då känns det som att vädret tagit på sig rollen.


Kan vi inte bara få bo i vårt land med lite lagom skattsatser och lagom årstider. Måste det ena eller det andra vara extremt?


Det görs på tok för för lite forskning på sambandet skatter och väder. Jag tror man skulle komma fram till att Svenskarna ska plågas på det ena eller det andra sättet.

Av Gunilla Olsson - 11 februari 2011 14:53

Man kan aldrig räkna bort Anja! Hon är helt makalös den där tjejen!


  


Jag är naturligtvis väldigt glad för hennes skull. Främst är jag dock lättad att jag slapp äta upp att jag tidigare dedikerat ett inlägg åt att försvara henne!

Av Gunilla Olsson - 11 februari 2011 12:15

1. Jag är för ung för att ha någon som helst personlig relation till karaktären Åsa-Nisse. Bläddrat i någon serietidning någon gång men knappast tillräckligt för att det ska sparka igång någon längtan efter att återuppliva det minnet. Jag är nog fel målgrupp helt enkelt.


2. Kjell Bergqvist fnittrade förtjust när han redogjorde för handlingen. Åsa-Nisse gräver en brunn som är så bra att den inte bara ger vatten utan också olja. Och ännu roligare att den är så bra att den snor all olja i hela världen. Så mycket olja att Dubais källor sinar. Kan ni tänka er så tokigt när Knohult blir nya oljeparadiset.


3. Kjell Bergqvist skrattade ännu mer när han berättade om jänkarna som skulle komma och anfaller från ett hangarfartyg i Vättern.


Jag är ledsen Åsa-Nisse men vi är och kommer förbli främlingar.

Av Gunilla Olsson - 11 februari 2011 08:49

Vaknade i en ny trotsfas idag:

  • Jag började med att trotsa väckarklockan i 39min. Jag kände bara inte för att gå upp.
  • Sen trotsade jag frukostbehovet. Vill man inte ha frukost så måste man faktiskt inte.
  • Djärv som jag är trotsade jag till och med vädrets makter och tog på mig tunnare strumpbyxor. Jag är helt enkelt trött på vinterkläder.
  • Sist men inte minst trotsade jag mitt bättre vetande och gav mig utanför dörren för att ta mig till jobbet.

Mitt trots har hittills resulterat i följande:

  • Jag fick skynda mig och slänga på mig en illapassande outfit och sätta upp håret i en slarvig tofs och kommer därmed känna mig ful hela dagen.
  • Nu sitter jag med kurrande mage på jobbet.
  • Jag kan ha smärre frostskador på benen, det får tiden utvisa.
  • Jag har spenderat på tok för mycket tid på perronger, t-centralen och pulsandes genom blåst och snödrivor.

Jag är inte så bekant med 31-års trotsen. Vågar man hoppas att det är en snabbt övergående fas?

Av Gunilla Olsson - 10 februari 2011 19:27

Ibland saknar jag läraryrket lite. Idag var en sådan dag. Det fick mig att tänka på när jag skämtade med en klass genom att klä klassrummets väggar med roliga citat av tonåringar om skolan. Citaten hittade jag på tjuvlyssnat.se Jag lyckades spåra en favorit


  


Man måste ändå respektera någon som väljer att sätta sig på en buss med de oddsen.

Av Gunilla Olsson - 10 februari 2011 12:10

Det finns så otroligt många evenemang jag vill gå på för tillfället. Jag tycks inte kunna slita mig från Ticnet utan sitter och tittar på alla möjligheter som bjuds.


Ljust och fräscht står nog högst på önskelistan, men Riktiga män tror jag också på. Sen har vi alla konserter som lockar, Foo Fighters, Linkin Park, Rihanna för att nämna några.


Häromdagen skrev jag om Pulp på Way out West. Dit kommer även Robyn som jag inte lyckats komma iväg och se på sistone.


Så sent som idag hörde jag att Säkert, Håkan Hellström och The Ark uppträder tillsammans i sommar. Hur bra skulle inte en sådan kväll kunna bli?


Då har jag inte ens börjat titta vilka teatrar som går. Kanske lika bra det!


Hade lätt kunnat leva mitt liv i olika salonger tittandes på olika scener. Det är så otroligt lätt att låta sig kastas in i någon annans värld och ryckas med av någon annans talang.


Men det blir inga biljetter köpta just idag, kanske imorgon...


En biljett har jag faktiskt redan i min ägo hur overkligt det ens känns. Den store Seinfeld står på Globens scen i Juni och då sitter jag i publiken. Det är tanken på det som gör det möjligt att efter en stunds suktande stänga ner fönstret med Ticnets utbud.

Skapa flashcards